6932642817 Μ. Αλέξανδρου & Θεμιστοκλέους Κερατέα 19001, Αττικής nancyanagnostou@hotmail.com
hero image
 
 
 
  Ο ΧΩΡΟΣ ΜΑΣ
Χώρος Μελέτης & Ειδικής Αγωγής Κερατέα Αττική | Αναγνωστήριο
 
     
 
 
  Η δυναμική που αναπτύσσεται ανάμεσα στο χώρο και στα παιδιά, αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του στη διαδικασία της αγωγής, καθώς επηρεάζει τα παιδιά σε τομείς όπως η υγεία, η εργασία, η απόδοση, τα συναισθήματα, οι σχέσεις και η επιτυχία. 

Τα
χρώματα, για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, επιτελούν το ρόλο του διαζώματος στο δρόμο. Σύμφωνα με τη θεωρία των χρωμάτων, μελέτες δείχνουν πως τα χρώματα μπορούν να προκαλέσουν εγρήγορση και συγκέντρωση, είτε υπερδιέγερσης στους μαθητές.
Το
γαλάζιο χαμηλώνει τους καρδιακούς παλμούς και το αναπνευστικό σύστημα σε επίπεδα ηρεμίας και θεωρείται ιδανικό ακόμα και για τα πιο δύσκολα περιστατικά μαθητών με μαθησιακές ή νοητικές δυσκολίες. Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι μαθητές που καταβάλλουν σημαντική πνευματική προσπάθεια, αποδίδουν καλύτερα σε χώρους όπου κυριαρχούν οι μπλε αποχρώσεις. Έτσι, οι αποχρώσεις του γαλάζιου επιλέχθηκαν από εμάς ως «χρωματικός κορμός» του χώρου μελέτης, με στόχο την ανταπόκριση στις ανάγκες ακόμα και των πιο απαιτητικών μαθησιακών περιστατικών.
Το
κίτρινο ή αλλιώς «η σημαδούρα» είναι το χρώμα που κεντρίζει την προσοχή και κυρίως όταν γεμίζει σχήματα με σαφή περιγράμματα π.χ. τρίγωνα και τετράγωνα. Είναι το χρώμα της θετικότητας και «ο τροχονόμος» της τάξης καθώς επαναφέρει την προσοχή των μαθητών, όταν αυτή παρεκκλίνει πορείας.
Στους τοίχους χρησιμοποιούνται, σχηματικά πάνω από τα θρανία, τα χρώματα κίτρινο και λευκό για να θυμίζουν στα περιπλανώμενα βλέμματα πού πρέπει να επαναφέρουν το ενδιαφέρον τους. Η αντίθεση που δημιουργεί το λευκό και το κίτρινο πάνω στο γαλάζιο τοίχο -ομοίως και η επιλογή των 3 βασικών σχημάτων του κύκλου, του ορθογωνίου και τετραγώνου- συμβάλλει στην ευκολότερη οριοθέτηση της προσοχής του μαθητή.
Το
κόκκινο και το πορτοκαλί ενεργοποιούν τη δημιουργικότητα που ευνοεί την ενεργητική εκμάθηση. Συνεπώς, η χρήση του σε αντικείμενα, όπως οι καρέκλες στα γραφεία των μαθητών, επιτελεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ρόλο του σημείου εκκίνησης της δημιουργικής σκέψης και πηγής οριοθετημένης ενέργειας.